قیمت تایل گچی 60×60 همواره دارای نوساناتی بوده است. انواع تایل های گچی از مصالح ساختمانی پر مصرف به شمار می روند و به دلیل انعطاف بالا، استحکام و راحتی در استفاده، بسیار مورد توجه معماران داخلی قرار گرفته اند و در مراکز عمومی و خصوصی زیادی مانند بیمارستان ها، هتل ها، منازل مسکونی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

به روزترین قیمت تایل گچی 60×60 سقفی در یزد

لیست قیمت انواع تایل در بازار جهانی

لیست قیمت انواع تایل در بازار جهانی قیمت انواع تایل بستگی به کیفیت و نوع محصول دارد. برای اینکه از قیمت تایل ها مطلع گردید لازم است تا به طور روزانه قیمت ها را زیر نظر بگیرید. بازارهای جهانی نیز از این امر متثنی نیستند و همواره دچار نوسانات قیمتی می باشند.

بزرگ ترین تولید کنندگان تایل گچی حصیری در کشور

تولید کنندگان تایل گچی در کشور بهترین نمونه تایل های حصیری را تولید می کنند. تایل های حصیری طرح های بسیار زیبا و لاکچری را به محیط می بخشند و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده اند.

تولیدکنندگان این نوع از تایل های گچی در کشور تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا محصولی مقاوم و با کیفیت را تهیه نمایند.

فروش تایل گچی 60 در 60 اصفهان

فروش تایل گچی 60 در 60 اصفهان  فروش تایل گچی 60 در 60 به صورت عمده عرضه می گردد و با تخفیفات ویژه همراه است. این تایل ها به دلیل ضخامت نسبتا بالایی که دارند، مقاوم هستند و در طرح ها، رنگ ها و قیمت های مناسب به فروش می رسند و بهترین گزینه برای استفاده به عنوان سقف کاذب می باشند.

مواد اولیه ای که در این نوع تایل ها به کار می رود ممکن است، آلومینیومی، گچی، گریلیوم و … باشد. از این تایل ها برای پوشش دیوار نیز استفاده می نمایند.

عرضه با کیفیت ترین تایل گچی وارداتی طرح دار در تمام نقاط ایران

تایل گچی وارداتی طرح دار از جمله تایل های پر طرفدار به شمار می رود، زیرا استحکام بالایی دارد و در طرح های مدرن عرضه می گردد.

این نوع تایل ها با توجه به نوع جنس ساخته شده در تمامی نقاط کشور با هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند و کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهند. طرح های بی نظیر و زیبای تایل های وارداتی موجب شده تا استقبال خوبی از این محصولات انجام گیرد.

برخی تایل های وارداتی روکش دار، فویل دار و به شکل لوزی هستند و مناسب برای نصب در مکان های مختلف، اداری، تجاری، مسکونی و … می باشند.

موارد استفاده از تایل گچی با ضخامت 18 میلی‌متر

موارد استفاده از تایل گچی با ضخامت 18 میلی‌متر تایل گچی 18 میلی متر موارد استفاده گوناگونی دارد. از جمله کاربردهای تایل گچی با ضخامت 18 میلی متری عبارتند از:

  • تایل های گچی 18 میلی متری به دلیل ضخامت بالایی که دارند مقاوم هستند و در فضاهایی که نیاز به استحکام بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در نواحی خاصی که احتمال برخورد با دیوار وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.  

چه سقف های کاذبی در بازار وجود داره؟

سقف های کاذب بسیاری برای نواحی مختلف مناطق مسکونی وجود دارد که در متن زیر به معرفی تک تک آنها خواهیم پرداخت:

  • سقف هایی که با نام رابیتس شناخته می شوند. 

از معروف ترین و پر استفاده ترین سقف ها به شمار می رود. این سقف نوعی ورق مشبک است که گالوانیزه شده و به وسیله آرماتور بندی به شبکه های فرعی متصل می گردد. این محصول در دو نوع صاف و برجسته تهیه می گردد. انواع برجسته رابیتس جهت دهانه های بزرگ به کار می رود و نوع صاف آن برای دهانه های کوچک استفاده می گردد.
این محصول از میلگرد، نبشی و لایه رویه (که همان ورق های گالوانیزه هستند) تشکیل یافته است. این نوع سقف های کاذب دارای طرح های فوق العاده ای هستند و به سرعت می توان آنها را روی بنا نصب نمود و بلافاصله مورد استفاده قرار داد و از مواد اولیه رایج ساخته شده اند. وزن این مدل از سقف ها کمی بالاست و هنگام اجرا دارای محدودیت آب و هوایی است.  

  • سقف هایی که از جنس کناف هستند.

این نوع سقف ها در بیشتر سقف های مدرن دیده می شود و به شکل پنل های گچی صاف بر روی سقف پیاده می گردد. این نوع سقف کاذب نیز دو مدل اصلی دارد، یکی کناف های مشبکی شکل هستند و دیگری کناف های یکپارچه می باشند.
سقف هایی که مدل یکپارچه دارند، توسط نوعی فولاد سبک زیرسازی شده اند و پنل های گچی روکش دار به آنها متصل می شود.
در صورتی که سقف های کناف مشبکی، از سپرها و تایل های سقفی ساخته شده اند و به وسیله آویزهایی به سقف اصلی چسبانده می شوند.
این مدل از سقف ها وزن بسیار سبکی دارند و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه است. همچنین نیازی نیست تا این سقف ها را با هزینه های بالا رنگ آمیزی نمایید، در صورت تعمیر هم تنها کافی است بخش آسیب دیده تعویض گردد. از این نوع سقف ها هم به صورت دکوراتیو و هم به صورت ساده، استفاده می نمایند.     

  • پنل های گچی که به صورت آماده وجود دارند.

این نوع از پنل ها از آلومینیوم ساخته می شوند و تکه های گچی که از قبل درست شده اند را داخل این پنل ها می ریزند تا مقاومت محصول را افزایش دهد. در این نوع، به راحتی می توان از طریق تعویض تکه های پنل که قبلا آماده شده است، طرح های مختلفی به وجود آورد و رنگ آمیزی آنها کار بسیار آسانی خواهد بود. این نوع مصالح عایق حرارتی است و آتش نمی گیرد و از مواد اولیه ای ساخته شده است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. از دیگر محسنات این تایل، ضد زلزله بودن آن است. همچنین به راحتی و در زمان کوتاهی نصب و اجرایی می گردند؛ بعد از نصب نیز قابل استفاده می باشند. 

  • سقف های تزئینی که با نام گریلیوم شناخته می شوند. 

این نوع از سقف های آماده را از آلومینیوم یا فلزات دیگر می سازند و به دلیل زیبایی خاصی که دارند، بهترین گزینه برای تزئین دکوراسیون محل هستند. این نوع از سقف ها را سقف باز نیز می نامند، زیرا بعد از اجرا، سوراخ های مربع مانندی دیده می شود که به طور منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این نوع از سقف ها را هم می توان به تنهایی و هم می توان با ترکیب سایر سقف ها ایجاد نمود و از زیبایی فوق العاده آن استفاده کرد.

  • سقف های کاذبی که از چوب ساخته می شوند.

این نوع از سقف ها به دلیل جنی که دارند، نوعی حس دلگرمی به انسان می بخشند و از طرفی زیبایی خارق العاده ای به دکوراسیون داخلی می بخشند. این سقف در اصل از چهار تراش یا فولاد درست شده است و بخش های فرعی آن را از چوب ساخته اند. جهت نصب، ابتدا کلاف کشی انجام می دهند و سقف را با چهار تراش چوبی مناسب دور تا دور اجرا می کنند و سپس لمبه کوبی می کنند. جنس لمبه های چوبی یاد شده از چوب نراد خارجی می باشد. 

  • سقف های کاذبی که به صورت ترکیبی ساخته شده اند. 

همانطور که از نام این سقف ها پیداست، از ترکیب چند نوع سقف کاذب تشکیل شده اند و به طرح های هندسی شباهت دارند. هنگام اجرای این نوع مصالح باید دقت کنیم که طرحی که برگزیده ایم با سازه های سقف کاذب تناسب داشته باشد تا در حین اجرا دچار مشکل نشویم. لازم است تا قبل از اینکه سقف های ترکیبی کاذب را نصب نماییم، زیرسازی های لازم جهت آهن کشی یا بدون آهن کشی صورت گیرد.  

  • سقف هایی که از آلومینیوم  تشکیل شده اند.

نصب این گونه ار تایل ها بسیار آسان است زیرا نیازی به بتونه کاری و پیچ نمودن تایل ها بر روی سپر اجرایی نیست. این نوع سقف ها در صورت آسیب به راحتی قابل تعمیر هستند و به قسمت پشت آن می توان به راحتی دسترسی داشت. این سقف از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر یک در جای مناسب خود نصب می گردند.

  • سقف های کاذبی که صدا را از خود عبور نمی دهند.

در اصطلاح به این سقف ها آگوستیک می گویند، زیرا به عنوان عایقی در برابر انتشار صدا عمل می کنند و به راحتی آن را به خود جذب می نمایند. از جمله مواد اولیه ای که در این نوع سقف ها به کار می رود، می توان به ورقه های مقوایی فشرده شده، پلاک های چوبی و گچی، عایق ضد صوت و در عین حال قیمت مناسب آن اشاره نمود. در مکانهایی که نیاز است تا صدا به بیرون رز نکند و همینطور صدا از بیرون وارد محیط داخلی نشود مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این مکان ها عبارتند از تالار ها و سالن های پذیرایی، باشگاه های ورزشی سرپوشیده، اتاق کنفرانس و سمینار و سینماها اشاره نمود. 

  • سقف های کاذبی که از جنس طلق هستند.

این نوع از سقف ها کاربرد بسیار فراوانی دارند و به دلیل شفافیت و حالت شیشه ای که دارند، از ویژگی های بارز این نوع سقف ها می توان به عبور نور و ایجاد روشنایی در محیط اشاره نمود. استفاده در گلخانه های خانگی کوچک، فضای دکوراسیون منزل را بسیار زیبا خواهت نمود.

  • سقف های کاذبی مخصوص استفاده برای سرویس های بهداشتی می باشند.

برخی از سقف ها تنها برای استفاده در محیط های بهداشتی مورد طراحی قرار گرفته اند. این نوع سقف ها در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، به همین دلیل بهترین گزینه برای طراحی سقف های سرویس بهداشتی به شمار می روند.

  • سقف های کاذبی که مخصوص استفاده در محیط حمام هستند. 

اسم این نوع از سقف های کاذب پی.وی.سی نام دارد و بهترین مورد جهت طراحی محیط آشپزخانه می باشند، زیرا علاوه بر زیبایی که دارند، در برابر رطوبت نیز کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند.

تفاوت اجرایی تایل های گچی و سقف کاذب کناف

تفاوت اجرایی تایل های گچی و سقف کاذب کناف سقف کاذب کناف با تایل های گچی از نظر اجرایی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. درمتن زیر به بررسی هر یک از این تفاوت ها پرداخته ایم.

  1. تفاوت وزن: میزان سبکی و سنگینی مصالح برای اجرای بنا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وزن کناف ها و تایل های گچی با توجه به اندازه آنها متغیر می باشد و هرچه از وزن کمتری برخوردار باشند، قابلیت اجرایی راحت تری خواهند داشت. معمولا کناف ها از وزن سبک تری نسبت به تایل ها بستگی دارند، هر چند همانطور که گفته شد وزن به عوامل مختلفی بستگی دارد.
  2. مدت زمان: معمولا زمان اجرایی کردن تایل های گچی بسیار بیشتر از سقف های کاذب کناف است. هر چند نصب تایل ها کار چندان سختی نیست و با سرعت بالا صورت می گیرد اما در برخی مواقع نصب برخی تایل ها، به 10 روز زمان نیاز دارد در حالی که زمان نصب کناف با توجه به میزان فضا و دیگر عوامل، تنها 2 روز به طول می انجامد.
  3. میزان استحکام: استحکام محصول اجرایی نیز در طرز اجرا اثر گذار است. هر چند که تایل های گچی از نظر مقاومت از سطح بسیار بالایی برخوردارند، اما کناف ها نیز با توجه به مواد اولیه ساخته شده استحکام مورد نیاز را داراست.
    هنگام اجرای کناف نیازی به جوش کاری نیست، اما در اجرای تایل های گچی در صورتی که از مواد اولیه فلزی ساخته شده باشند، در برخی موارد جوش کاری انجام می گیرد و این ممکن است ترک های بسیاری در سیستم ایجاد نماید.
  4. قیمت اجرایی متفاوت: به طور کلی هزینه ساخت و نصب این دو سازه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، اما هزینه اجرایی کردن تایل های گچی به دلیل زمان بر بودن بیشتر از کناف می باشد.  
  5. از نظر وزن اضافی: بدیهی است که بار اضافی تایل های گچی بیشتر از کناف است و از این نظر کناف سبک تر از تایل گچی می باشد.
  6. میزان ترمیم پذیری: پس از سال ها استفاده ممکن است مصالح به کار رفته شده در ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشند. کناف به دلیل اینکه راحت تر جدا می شود، سریع تر ترمیم می گردد اما از طرفی در تایل های گچی تنها نیاز است تا بخش آسیب دیده تعمیر شود و هزینه چندای در بر نخواهد داشت و از طرفی به نظر می رسد، تایل گچی دیر تر از کناف نیاز به تعمیر پیدا کند. 
  7. مهندس اجرا و نیروی انسانی: از آنجایی که تایل ها گچی از وزن بالاتری برخوردارند، نیاز به نیروی انسانی بیشتری جهت نصب مورد نیاز است، اما کناف ها به دلیل سبکی و نصب راحت تر به نیروی انسانی کمتری در مقایسه با انواع تایل ها برخوردارند.  
  8. میزان کیفیت: کاملا مشخص است که انواع گوناگون تایل های گچی، به دلیل استحکام بالا و کار بیشتر هنگام نصب، از نظر کیفیت و میزان کارایی بهتر از کناف هستند، اما در هنگام اجرایی کردن کناف نیز اگر از نیروهای متخصص و با تجربه استفاده گردد، حتما از کیفیت نصب بالایی برخوردار خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید