گروهی متنوع از محصولات گچی گچ برگ، پانل گچی یا صفحات روکش دار گچی می باشد که به وسیله ی کاغذ کرافت که نوعی کاغذ مقام مخصوص است پوشیده شده و به عنوان یک سیستم خشک ساخت و ساز در صنعت ساختمان به کار می رود و در تمامی نقاط کشور مانند شیراز، نمایندگی فروش آن وجود دارد که برای خرید می توانید به نمایندگی فروش گچ برگ در شیراز مراجعه کنید؛ پانل گچی در انواع، ویژگی، کاربرد و برندهای مختلف ساخته شده و در تمام نقاط کشور در دسترس است که در کشور ما کارخانه های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند و در کنار تولید به صادرات محصول نیز مشغولند.

نمایندگی فروش گچ برگ در شیراز

قیمت روز گچ برگ ساده

قیمت روز گچ برگ ساده برخی محصولات دارای قیمت ثابت نبوده و به علت نوساناتی که در بازار جهانی صورت می گیرد هر روز و شاید هر دقیقه متفاوت باشد. ممکن است ساعت بعد پایین تر یا بسیار بالاتر از این ساعت یا یک روز قبل باشد و قابل پیش بینی نمی باشد؛ در کنار این مسائل قیمت هر محصول به نوع، کاربرد، اندازه، برند، روش تولید، سطح کیفیت و … بستگی دارد که در مورد قیمت گچ برگ ساده هم این موضوع صدق می کند.

برای اطلاع از قیمت روز گچ برگ ساده و انواع دیگر آن می توانید به سایت ها و مراکز مربوطه اعم از فروشگاه های دارای این محصول، نمایندگی های مربوط، کارخانه و تولیدی این محصول مراجعه کنید.

گچ برگ های ساده یا معمولی اغلب در سیستم های ساخت و ساز خشک صورت می گیرد که از جمله ی آن ها دیوار های جدا کننده، دیوار های پوششی و سقف های کاذب یکپارچه می باشد که دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی است. پانل های گچی ساده دارای روکش کرم رنگ است و در محیط های خشک و بدون حریق استفاده می شوند.

سقف های کاذب ساده و یک پارچه بدون درز بوده و ساختار آن ها از اتصال صفحات روکش دار گچی به زیر سازی فولادی که به سقف اصلی متصل است، تشکیل می شود. ساختار این محصول از نظر معماری بسیار منعطف است و در ساخت سقف های معلق تزئینی کاربرد ویژه دارد.

مراحل فرآیند تولید پانل های گچی ساده مانند انواع دیگر آن شامل استخراج مواد خام، خرد کردن و آسیاب کردن جهت پودر شدن، مخلوط کردن با آب و مقدار افزودنی ها، خودگیری و سخت شدن می باشد که در انتها پلاستر سرد گچی تشکیل می شود؛ محصول تولید شده از نظر شیمیایی و مکانیکی مناسب بوده و هسته گچی را محافظت می کند.

محصولات تولید شده پس از فرآیند های تولید انبار شده در ابتدا با افزودنی ها خشک از قبیل پرلیت، نشاسته، فایبر گلاس یا ورمیکولیت مخلوط می شود که این مخلوط خشک در ابتدای تشکیل برد با آب، کف صابون، شتاب دهنده، بریده های نوار کاغذ، یا خمیر چوب مخصوص کاغذ سازی در یک مخلوط کن دوار مخلوط شده سپس دوغاب بین دو ورقه کاغذ که به عنوان یک قالب به کار رفته پخش می شود؛ لبه های کاغذ علامت گذاری شده و گاهی اوقات پخت می شود، جهت تا شدن دقیق کاغذ برای تشکیل لبه هایی از برد اجازه می دهد برد مرطوب در طول نوار نقاله حمل شود. 

مزایای استفاده از گچ برگ به جای pvc

برخی مزایای گچ برگ ها سبکی، سرعت بالا در اجرا، نصب آسان، امکان تعویض و تعمیر سقف، ضد حریق و ضد رطوبت بودن، مقاومت بالا در برابر زلزله، عایق صوتی و آکوستیک بودن، عایق حرارتی، کاهش امکان خطا، امکان عبور دادن تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از پشت سقف، انعطاف معماری بالا و  … می باشند؛ تقسیم می گردد.

استفاده از سقف گچی موجب می شود دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف از بین برود، به خاطر بالا بردن مقاومت تایل ها در برابر نفـوذ آب در محیط های تاسیساتی از روکش آلومینیوم در پشت صفحه استفاده می شود؛ سریع بودن و سادگی نصب سقف مشبک و دسترسی آسان به پشت سقف بعد از اتمام کار، قابلیت نورپردازی متنوع، از دلایل استفاده ی روزافزون این سیستم است.

سقف کاذب در مواردی مانند پوشش تاسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد احجام دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و … قابلیت خود را بروز می‌دهد؛ اما از PVC چه می دانید؟

 PVC در صنعت ساختمان سازی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و کاربرد های زیادی دارد که در سال های اخیر شاهد این مسئله هستیم که از PVC به عنوان جایگزین بعضی از مصالح ساختمانی همچون چوب و بتن و خاک رس استفاده می شود و یکی از کاربردهای فراوان و رایج PVC در صنعت ساختمان سازی، استفاده از PVC در دیوارپوش ها و سقف های کاذب ساختمان ها است که به دلیل معایب آن گچ برگ ها جایگزین مناسبی برای آن ها در صنعت ساختمان سازی می باشند.

همه ما می دانیم که هیچ چیزی کاملا بی عیب نیست، دیوارپوش های پی وی سی هم معایب خاص خودشان را دارند و به طور قطع بی نقص نمی باشند.

یکی از معایب دیوارپوش های پی وی سی در هنگام آتش سوزی بروز می کند و آن هم به دلیل این است که هنگام اشتعال و آتش سوزی، دیوارپوش های PVC از خودشان موادی را انتشار می دهند که ممکن است باعث افزایش حساسیت های تنفسی شده و برای سلامتی ضرر داشته باشد، همچنین ترکیبات سازنده دیوارپوش پی وی سی چندان دوستدار محیط زیست نیست و گفته می شود که می تواند به طبیعت آسیب برساند، از این رو افرادی که به طبیعت اهمیت می دهند با این محصول و کالای ساختمانی مخالف هستند و از آن استفاده نمی کنند.

نکته دیگر اینکه دیوارهای پی وی سی به نور مستقیم خورشید و اشعه خورشید حساس بوده و امکان دارد با قرار گرفتن طولانی مدت آنها در برابر اشعه فرابنفش باعث تغییراتی در ظاهر و به ویژه رنگ آنها شود و رنگ پریده و محو نشان داده شود که از این رو می توان گفت که چندان برای صنعت ساختمان سازی مناسب نبوده و انواع گچ برگ ها گزینه ی بهتری برای صنعت ساختمان سازی نسبت به آن ها می باشند اما PVC ها هم کاملا کنار گذاشته نمی شوند.

صادرات انواع گچ برگ به ترکیه

صادرات انواع گچ برگ به ترکیهتولید و فروش گچ برگ با با استفاده و تامین مواد اولیه مرغوب از با کیفیت ترین پودر گچ مخصوص کارخانجات و همچنین به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی روز دنیا در کشور ما صورت می گیرد.

پانل گچ تولید شده در کارخانجات تولید گچ و مصنوعات گچی ایران، دارای کیفیت فوق العاده ای می باشد و با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی دنیا تولید شده و با بهترین قیمت از درب کارخانه برای استفاده داخلی و صادرات قابل عرضه می باشد که به دلیل با کیفیت بودن محصولات ایرانی متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا جذب کرده و موجب صادرات انواع گچ برگ شده است.

از جمله کشور های متقاضی می توان به کشور ترکیه اشاره کرد؛ گچ برگ ساده به دلیل پایین بودن قیمت نسبت به دیگر انواع آن متداول تر می باشد، ولی قیمت بالای انواع دیگر آن موجب چشم پوشی از آن ها نیست و از انواع ضد حریق و ضد رطوبت آن نیز بسیار استقبال می شود.

پانل گچی یا گچ برگ بر روی سقف یا دیوار اصلی کار گذاشته می شود که دارای یک سازه سپری می باشد که توسط آویز به سقف اصلی و یا پیچ های مخصوص به دیوار های اصلی وصل می شوند؛ سقف های کاذب به دو نوع ثابت و یکپارچه و سقف کاذب مشبک تقسیم می شوند.

مراکز خرید و فروش گچ برگ

هر محصولی مراکز خرید و فروش مخصوص خود را دارد. این محصول نیز دارای مراکز فروش مخصوص خود می باشد که به صورت عمده، خرده، فروش به همراه خدمات نصب و بدون نصب نیز در دسترس مشتری ها قرار می گیرد.

در جامعه پیشرفت همه ی صنایع که ساختمان سازی هم یکی از آنهاست موجب اشتغال زایی می شود و استفاده از این محصولات نیز زندگی را از یکنواختی خارج می کند، اشتغال زایی هایی که توسط این حرفه و محصول می شود عبارت است از نمایندگی های فروش، کارگران و مهندسانی که در کارخانه مشغولند، مجریان و کارفرمایان نصب و … است که این یعنی این که نه فقط از طریق خرید و فروش گچ برگ بلکه در این میان بسیاری از افراد کسب درآمد می کنند.

برخی ویژگی های انواع گچ برگ ها سبکی، سرعت بالا در اجرا، نصب آسان، امکان تعویض و تعمیر سقف، ضد حریق و ضد رطوبت بودن، مقاومت بالا در برابر زلزله، عایق صوتی و آکوستیک بودن، عایق حرارتی، کاهش امکان خطا، امکان عبور دادن تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از پشت سقف، انعطاف معماری بالا و  … می باشند؛ تقسیم می گردد.

استفاده از سقف گچی موجب می شود دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف از بین برود که به خاطر بالا بردن مقاومت تایل ها در برابر نفـوذ آب در محیط های تاسیساتی از روکش آلومینیوم در پشت صفحه استفاده می شود، سریع بودن و سادگی نصب سقف مشبک و دسترسی آسان به پشت سقف بعد از اتمام کار، قابلیت نور پردازی متنوع، از دلایل استفاده ی روزافزون این سیستم است که سقف کاذب در مواردی مانند پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد احجام دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و … قابلیت خود را بروز می‌دهد.

کارایی گچ برگ در صنعت ساختمان سازی

کارایی گچ برگ در صنعت ساختمان سازی گچ برگ در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری می تواند داشته باشد، کارایی گچ برگ ها را می توان به عنوان موارد زیر مورد بررسی قرار داد:

  1. دیوار خارجی، دیوار خارجی و دیوار پارتیشن
  2. سقف کاذب
  3. و … 

سقف های کاذب: به علت انعطاف پذیری این محصول در انواع طرح ها قابل اجرا می باشد، پانل گچ به علت سبک و مقرون به صرفه بودن جایگزین بسیار مناسبی برای رابیتس ها می باشد؛ دیوار خارجی، دیوار خارجی و دیوار پارتیشن: دیوار های ساخته شده به وسیله ی پانل گچی سریع اجرا شده و علاوه بر آن عایق بسیار سبک و مناسبی می باشد.

گچ برگ را به وسیله گچ ملات ویژه مثل گچ چونه به دیوار معمولی یا بتن می چسپانند و یا به وسیله پیچ یا میخ های ویژه ای به زیرسازی پیش آماده شده چوبی یا فلزی متصل می کنند؛ درزها را به وسیله گچ بتونه کاری گرفته و آن را کاملا صاف می کنند، به طوری که یک سطح کاملا مسطح و یکنواخت حاصل شود.

درباره گچ برگ و کاربردهای آن چه می دانید؟

گچ برگ ها ورق های گچی با انواع مختلف و ضخامت 825 میلی متر و وزن 750 تا 950 کیلو گرم می باشند که سطوح آن ها توسط کاغذ های مقاوم مخصوصی همانند مقوا پوشیده شده است.

فرآیند تولید این محصول به گونه ای است که پودر گچ بتا را با آب و مواد افزودنی دیگر مانند چسب در مخلوط کن ریخته و به ماده ای همگن تبدیل می کنند، طوری که خمیری تقریبا سفتی به نام دوغاب گچ به دست آید.

خمیر به دست آمده را با ضخامت 0/6 میلی متر و وزن 300 تا 350 گرم در هر متر مربع بر روی کاغذ کرافت یا همان مقوا های مقاوم ریخته می شود که روی نواری متحرک قرار دارد که در همین هنگام مقوایی برای سطح رویی باز شده و روی خمیر را می پوشاند سپس میان غلتک شکل دهنده قرار گرفته و فرم می گیرد، پس از مدتی گچ در بین این دو مقوا سفت شده و مشخصات ورق روی آن چاپ می شود.

در مرحله ی بعد ورق چاپ شده با قیچی های مخصوص به طول مورد نیاز بریده شده و در خشک کن قرار می گیرد تا آب آن گرفته شود و بیشترین کاربرد گچ برگ ها در صنعت ساختمان سازی می باشد که می توان آن ها را در نوع های مختلفی در بازار یافت:

  • گچ برگ های معمولی
  • گچ برگ های ضد حریق
  • گچ برگ های ضد رطوبت
  • گچ برگ های ضد حریق و رطوبت
  • و …

مزایای استفاده از گچ برگ در ساختمان سازی

مزایای استفاده از گچ برگ در ساختمان سازی تمامی محصولات و چیزهایی که وجود دارند مزایایی دارند که موجب مورد توجه گرفتن آن ها می شود، محبوبیت این محصول نیز به دلیل داشتن مزایای بالای آن است:

  1. هزینه ی پایین نسبت به متریال های دیگر
  2. وزن سبک
  3. سرعت اجرای بالا
  4. کاهش مصرف انرژی
  5. حالت پذیری مناسب
  6. مقاومت در برابر زلزله
  7. و …

گچ برگ ها به دلیل سبک بودن و همچنین انعطاف پذیری بالا از خود مقومتی نداشته و باعث سختی نمی شوند، از این رو در زمان زلزله مقاوم هستند؛ به علت اتصالات به جا و مطمئن در دیوار و سقف های کاذب از پیچ برای نصب آن استفاده می کنند، گچ برگ ها نسبت به سیستم سنتی 4 برابر سریع تر قابل اجرا می باشند.

به دلیل طرح مناسب این سیستم برش کاری و اتصال آسان اجرای آن هم برای کارفرما و هم مجری آسان و سریع خواهد بود و در صورت تخریب، ترمیم آن به سهولت صورت می گیرد، سیستم گچ برگ در صورت اجرای اصولی عایق حرارتی فوق العاده ای می باشد.

دیوار های گچ برگ از جذب صدای بیشتری نسب به دیوار های سنتی برخوردار می باشد و همچنین در صورت نیاز بیشتر به عدم نفوذ پذیری صدا دی دیوار می توان فضای خالی دیوار را با مواد جاذب صوتی پر کرد تا نفوذ پذیری صدا را به حداقل برسانیم.

پانل های گچی فرم پذیر می باشد، از این رو می توان در طرح سقف و دیوار های کاذب از خطوط منحنی و قوس دار نیز استفاده کرد. همچنین ایجاد دکور های چند طبقه نیز با شکل و اندازه های مختلف امکان دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید