تایل گچی نوعی تایل است که بیشتر در دیوار کاذب و ساخت سقف کاذب استفاده می شود. مواد اولیه ی این محصول از گچ می باشد. این تایل ها در انواع مکان ها مورد استفاده هستند برای اینکه بتوان از این محصول در مکان های دارای رطوبت بالا استفاده کرد روی آن را با روکش آلومینیومی می توان پوشاند یا در روی آن می توان از روکش pvc استفاده کرد.

کارخانجات تولیدی مصالح ساختمانی نیز سعی در تولید بهترین محصولات همچون تایل گچی با بهترین کیفیت هستند و همچنین به فروش و خرید مستقیم انواع تایل گچی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت می پردازند. خرید تایل گچی با بهترین قیمت از طریق فروشندگان و توزیع کننده گان عمده امکان پذیر است. 

خرید مستقیم انواع تایل گچی با بهترین قیمت

واحد فروش بهترین تایل گچی سفید و رنگی دیواری

واحد فروش بهترین تایل گچی سفید و رنگی دیواریدر سراسر کشور واحد های فروش زیادی همچون دفاتر کارخانجات و نمایندگی های تولیدی های این محصول هستند که به فروش بهترین و با کیفیت ترین نمونه از این محصول می پردازند این واحد های فروش محصولات  به صورت عمده به این واحد ها از کارخانه ها ارسال می گردد و بفروش می رسد. 

در حقیقت سقف کاذب یا همان تایل گچی سفید و رنگی نوعی سقف ثانویه می باشد و در زیر سقف اصلی و درلایه ای جدید ساخته می شود در انواع قاب های آلومینیومی و چوبی و فلزی نصب می گردد. سقف کاذب در فاصله ی 20سانتی متری از سقف اصلی نصب می گردد که در محیط های اداری و تجاری و مسکونی و سالن های سینما و کنفرانس مورد استفاده است. تایل های گچی سفید در محیط های خشک استفاده می شوند تایل های گچی رنگی دیواری نیز از رنگ های آکرلیک و آنتی استاتیک و ضد باکتری پوشیده می شوند و رنگ استفاده شده در این تایل ها باعث جلوگیری از رشد میکرو ارگانیسم های موجود در محیط بر روی سطح تایل می شود. 

تولید و پخش تایل گچی روکش دار به سراسر کشور

کارخانجات تولیدی تایل گچی به تولید و پخش تایل گچی روکش دار به بازار های فروش مصالح ساختمانی در سراسر کشور با بهترین کیفیت می پردازند. تولید انواع تایل گچی با استفاده از ماشین آلات پیشرفته تولید مصالح ساختمانی و مکانیزه ها در این واحد ها انجام می شود. 

تایل گچی نیز در بین عامه مردم کاربرد بسیاری دارد که یکی از دغدغه های مخفی کردن تاسیسات و لوله های آشپزخانه را از بین می برد. در تولید تایل های روکش دار از روکش آلومینیومی به منظور افزایش مقاومت این محصول در برابر نفوذ آب در محیط های تاسیساتی استفاده می شود که این روکش به پشت تایل گچی نصب می گردد. 

تایل های گچی روکش دار pvc  در مکان های مختلفی کاربرد دارد همچون مکان هایی که ریزش آب بیشتر است. در واقع بر بروی تایل گچی روکشی از جنس آلومینیومی و pvc با استفاده از چسب مخصوص چسبانده می شود که چسباندن این روکش به هسته ی گچی تایل توسط فرایند لمینیت در خط تولید انجام می شود از روکش های دور نیز برای محافظت کناری تایل استفاده می شود. 

این تایل گچی روکش دار نیز ویژگی هایی همچون ضد رطوبت و قابل تعویض و شستشو دارد. تولید تایل گچی روکش دار به دلایل مختلفی توسعه یافته است که می توان به مواردی همانند: سهولت نصب و اجرا داشتن، سبک وزن بودن، عایق در برابر سرما و گرما و حتی زلزله، پایین بودن قیمت تایل گچی، در دسترس بودن نصابان حرفه ای با نوآوری های پیشرفته در همه ی نقاط کشور اشاره کرد. این محصول با نام های دیگر که شامل سقف کاذب آرامسترانگ و سقف شبکه و کلیک نیز در بازار فروش هستند. 

لیست قیمت انواع تایل گچی در بازار 98

لیست قیمت انواع تایل گچی در بازار 98لیست قیمت انواع تایل گچی نیز در بازار های فروش ثابت نیست و با تغییر قیمت مصالح ساختمانی قیمت این محصول نیز تغییر و بروز می شود. لیست قیمت انواع تایل گچی در سایت های اینترنتی هر شرکت تولیدی نیز قابل مشاهده می باشد. تایل گچی انواع مختلفی در بازار دارد که به عنوان سقف شبکه هم می توان گفت به سقف اصلی نصب می گردد. هر نوع از این محصول با قیمت متفاوتی در بازار عرضه می شود برای مثال تایل های گچی ساده ارزان تر از تایل های گچی روکش دار هستند زیرا قیمت به ویژگی محصول بستگی دارد و هرچه ویژگی بیشتر باشد قیمت نیز متغیر است. 

تایل های گچی به صورت عمده به دو نوع دسته بندی می شوند: سازه پنهان که قابلیت نصب از پایین را دارند، سازه نمایان که قابلیت نصب از بالا را دارند. تایل های گچی سقفی در دو نوع ساده ( فاقد خواص صوتی) و آکوستیک (دارای خواص صوتی) در ابعاد گوناگون هستند. که تایل های گچی ساده بدون سوراخ و فاقد قابلیت جذب صوت و در انواع روکش دار و بدون روکش هستند که تایل های بدون روکش می توانند رنگی نیز باشند و می توانند از نظر هزینه جایگزین سقف کاذب شبکه ای نیز باشند. 

تایل های گچی در انواع سقف کاذب های گچی نیز تولید و عرضه می شوند که با ویژگی هایی که دارند می توانند جایگزین مناسبی برای نماهای سنتی و قدیمی شوند. از دیگر مزایایی تایل گچی می توان به موارد بسیاری از جمله نصب سریع و تعمیر و نگهداری آسان که علاوه بر ترمیم و تعمیر آن میتوان به تعویض آن نیز پرداخت، تنظیم فضای آکوستیکی از طریق جذب صوت، دسترسی آسان به فضای تاسیساتی که در زمان تعمیر تاسیسات ساختمان کار را راحتر می کند. 

اولین کارخانه تولیدی تایل گچی سقف کاذب در ایران

اولین کارخانه تولیدی تایل گچی سقف کاذب در شرق کشور ایران بوده است. تایل گچی در صنعت ساختمان سازی یکی از مصالح پر مصرف می باشد. از تایل های گچی در ساخت سقف کاذب استفاده می شود که یکی از انواع پرکاربرد سقف کاذب می باشد. در ایران کارخانه تایل گچی سقف کاذب نیز به تولید این محصول با بهترین و بالاترین کیفیت می پردازد. این کارخانه ها به تولید انواع تایل گچی همچون روکشدار و ساده و … می پردازند. 

تایل های سقف کاذب دارای وزن سبکی هستند که از ویژگی های اصلی این متریال محسوب می شود و همچنین در برابر زلزله مقاوم است ولی اگر آسیب هم ببیند به دلیل وزن سبک خسارت چندانی نمی دهد. تایل های گچی اگر روکشدار باشند عایق مناسب در برابر صدا و حرارت هستند. این محصول به گونه ای تولید می شوند که به آسانی و با صرف وقت کم نصب می شوند و همین دلیل در رده ی محصولات پر کاربرد در بین مصالح ساختمانی هستند. این محصول به دلیل انعطاف پذیری که دارد به در هنگام نصب نیز به معماری ساختمان آسیب نمی زند. 

کارخانجات تولیدی سقف کاذب از این محصول انواع مختلفی را تولید می کنند:

سقف کاذب چوبی: این نوع سقف کاذب از جنس چوب ساخته می شود و با هر رنگ در منزل مطابقت دارد و بهتر از در اتاق خواب ها بالای تخت خواب نصب گردد و به دکوراسیون خانه کمک کند. این نوع سقف کاذب از گران قیمت ترین سقف ها می باشد.

آلومینیومی: در دو نوع نواری و مشبک تولید می شود که در سقف کاذب چوبی نواری از پنل های آلومینیومی و زیرسازی پروفیل فولادی تشکیل می شوند و نوع مشبک از پروفیل های سپری ساخته می شوند که به خوبی تعمیر می شوند و دسترسی آسان به فضای پشت آن وجود دارد. این محصول ضد حرارت و رطوبت و رنگ ثابت دارد. 

گریلیوم: یک نوع سقف کاذب جذاب است که از نوع سقف هایی باز با حفره های مربعی شکل است و چنس این محصول آلومینیومی و از زیر سازی فولادی است. از نظر ظاهری ساده است ولی بعد از اتمام کار فضا را لوکس می کند. می تواند در جلوی شبکه ی کولر نصب گردد و بر روی لامپ ها نصب گردد که گزینه ی مناسبی به جای چراغ های پر هزینه می تواند باشد. 

رابتیس: یکی از قدیمی ترین و رایج ترین سقف کاذب های موجود در بازار می باشد جنس این سقف از از برگه های رابیتس و اندود گچ تشکیل می شود زیر سازی این سقف از مصالح در دسترس همچون میلگرد و نبشی  البته نه میلگرد آج دار بلکه میلگرد خالص ساخته می شود. 

چرا ارتفاع سقف کاذب گچی باید کوتاه طراحی شود؟

چرا ارتفاع سقف کاذب گچی باید کوتاه طراحی شود؟ارتفاع سقف در نصب سقف کاذب گچی  یکی از نکات پر اهمیت می باشد. سقف کاذب برای سقف های بلند به عنوان متعادل کننده نصب می گردد و ارتفاع سقف بلند را تا حد معقول تامین می کند.  اما در سقف های کوتاه تر باید دقت کرد تا از نصب مدل هایی که عمق بیشتری به سقف می دهند یا ارتفاع سقف تا زمین را کمتر نشان می دهند خودداری کرد. در کل ارتفاع سقف کاذب باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای نصب منبع نور مرکزی که همان لوستر یا هر وسیله ی روشنایی نمایی متعادل داشته باشد. 

ارتفاع سقف کاذب نیز به ارتفاع مکان بستگی دارد که حد استاندارد سقف کاذب 2.70 متر می باشد. در نصب این محصول در طراحی سقف های بلند محدودیتی وجود ندارد ولی در سقف های کوتاه باید توجه کرد از هر مدلی استفاده نکرد. سقف های کاذب ارتفاع یکسان استانداردی ندارند پس باید متناسب ارتفاع سقف نصب گردد. به همین دلیل سقف کاذب باید در فاصله ی 18 سانتی متری باشد تا چراغ ها نیز در ارتفاع مناسب نصب گردند و به سلیقه ی افراد بستگی دارد اگر افرادی که فضای بلند تری را دوست دارند باید با 12 سانتی متر فاصله نصب گردد. 

واحد فروش تایل گچی در تمام نقاط کشور پیدا می شود و شما امروزه می توانید با چند سرچ ساده در بستر اینترنت نزدیک ترین و بهترین عرضه کننده و فروشنده تایل گچی با بهترین قیمت را پیدا کنید. 

مقایسه قیمت تایل شیشه ای و تایل گچی

تایل شیشه در مکان هایی همچون موارد زیر استفاده می شوند: 

  • ساخت دیوار ها و میز های دکوری 
  • پوشش های رویه ای سطح دیوار های رختکن حمام و جداکننده های فضا 
  • پوشش کف و سقف و کف سالن های مجلل 
  • پوشش مناسب ستون های گچی و سیمانی 
  • مابین کابینت ها 
  • دیوار و ستون های پارکینگ ها 

نظافت تایل شیشه ای نیز توسط یک دستمال نمدار امکان پذیر و همانند نصب آن نیز آسان می باشد. این تایل ها در آشپزخانه ها به عنوان متریال زیبا و خوش رنگ مورد استفاده است که عایق در برابر سرما و حرارت زیاد می باشد. نورپردازی تایل شیشه ای باعث زیبایی و تامین روشنایی محیط می شود. 

تایل گچی یا همان سقف کاذب گچی نیز در مقایسه با تایل شیشه ای علاوه بر کم هزینه بودن انواع مختلفی نیز دارد که به دو دسته سقف کاذب گچی ثابت و یکپارچه و سقف کاذب مشبک تقسیم می شود. هر کدام نیز ویژگی هایی دارند که ویژگی کلی سقف کاذب های گچی عبارت اند از سبک بودن، سرعت اجرای بالا داشتن، همانند تایل های شیشه ای ضد حرارت و رطوبت هستند، عایق صدا و آکوستیک هستند، امکان تعویض و تعمیر دارند، امکان عبور دادن تاسیسات ساختمان در پشت این نمونه وجود دارد. در کل در مقایسه تایل شیشه ای و گچی تقریبا عملکرد و قابلیت یکسانی دارند و فقط از لحاظ قیمت به دلیل لوکس و بودن تایل شیشه ای متفاوت هستند. 

بیش ترین مصرف تایل گچی

بیش ترین مصرف تایل گچی  تایل گچی در مقایسه با دیگر متریال های ساختمانی با مزایایی که دارد در بین مردم بیشتر مورد توجه است که می توان از مزایای آن به موارد زیر اشاره کرد: 

  • امکان نصب آسان و ساده 
  • عایق در برابر صدا و جلوگیری از خروج صدا به بیرون 
  • امکان استفاده بلافاصله بعد از نصب 
  •  تنوع رنگ و طرح پوشش 

صرفه ی اقتصادی تایل های گچی باعث بیشترین مصرف تایل گچی در بین مصالح ساختمانی شده است که در محیط های اداری و تجاری و مسکونی استفاده می شود. این تایل های گچی در انواع مختلف تخم مرغی و حصیری و ساده هستند. که در ابعاد 60 در 60 اندازه ی استاندارد هستند. این محصول چندین نوع دارد گچی ساده و گچی روکش دار و آکوستیک. که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. تایل گچی ساده به دلیل قیمت پایین مورد توجه است ولی در برابر رطوبت آسیب پذیر می باشد به همین دلیل تایل گچی روکش دار که در برابر رطوبت آسیب پذیر نیست بیشترین مصرف را در ساخت و ساز را دارد. تایل گچی آکوستیک نیز به دلیل حفره ای که دارد حجم بیشتری از صدا را خنثی کرده و از انعکاس صدا جلوگیری می کند به همین از این محصول می توان در سالن های سینما و کنفرانس استفاده کرد. 

در نتیجه بیشترین استفاده از تایل گچی در طراحی سقف ها و بین کابینت ها است که برای استتار فضای نامناسب یعنی برای پوشش لوله های آشپزخانه هستند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید